Rapport fra Nordiska Akvarellsällskapet årsmøde 23 april 2022 i Humlebæk, Danmark

Knap 40 personer mødte op til NAS årsmøde i Humlebæk, Danmark. Først var der mulighed for at besøge Louisiana Museum for Moderne Kunst samt gå med på en rundvisning i udstillingen med den engelske arkitekt og kunstmaler Peter Cook. Derefter holdt vi årsmøde samt middag på Gl Humlebæk Kro. Ordførende Marianne Gross gennemgik punkterne på dagsordenen sammen med bogholder Berit Barkin, som på førte os igennem regnskaberne.

Som planlagt afgik Marianne Gross som ordførende. Pive Toivonen belv valgt som ny ordførende. Der var genvalg til Malin Redvall og Susanne Almquist. Linda Granfors blev indvalgt som repræsentant for Finland. Stefan Holmström slutter som revisor og erstattes af Katharina Jansson. Benita Suomi fortsætter som revisorsuppleant. Fra Valberedningen udgår Ann Larsson-Dahlin og Hanne Julie Johansen. Nye valberedningsmedlemmer blev Marianne Gross og Bosse Blomén Svensson.

Til slut uddeltes Winsor & Newton Prisen 2022 til Stina Persson, som desværre ikke kunne være til stede. Redaktør Håkan Bull fortalte om prisen samt oplæste motiveringen.

Se referat/protokol her: NAS Årsmötesprotokoll 2022
Se motivering for Winsor & Newton Prisen her
Se flere fotos fra dagen her